16 czerwca 2013

Jak zrobić manicure?




Często dostaje pytania jak wykonuje sobie manicure, więc postanowiłam napisać jak go robię krok po kroku. Chciałabym tutaj podkreślić, że ja nie jestem żadną specjalistą w tej dziedzinie, tylko samoukiem. Nigdy nie byłam u kosmetyczki, po prostu uważam ze jestem w stanie zrobić to sobie sama dobrze według własnych potrzeb.

Krokiem pierwszym jest oczywiście zmycie starego lakieru z paznokci. Lubię zmywacze z Rossmana z Isany, ale aktualnie mam z Biedronki i też jest ok. Polecam kupować zmywacze z pompką, bo bardzo ułatwiają nam aplikacje.

Bebeauty Nail Expert - z lanoliną i gliceryną
Pompka zmywacza

Kolejnym krokiem jest użycie szczoteczki do paznokci oraz mydła. Dzięki temu zabiegowi wyczyścimy paznokcie oraz zmiękczymy skórki wokół paznokci.

Teraz kiedy już całkowicie pozbyliśmy się starego lakieru, możemy zacząć nadawać kształt paznokciom. Do tego używam pilniczka firmy Essence, który posiada cztery różne gradacje.

Essence, pilnik 4 w 1

Essence, pilnik 4 w 1

Do skrócenia paznokci używam czarnego koloru pilniczka. A do wyrównania płytki paznokci, używam kroku drugiego, czyli białego koloru. Należy tutaj uważać bo bardzo łatwo jest przepiłować sobie płytkę, przez to paznokcie będą za cienkie i będą nam się łamać. Ja jedynie staram się wygładzić paznokcie i pozbyć się drobnych rowków na płytce. Pozostałych kroków tego pilniczka czyli kroku 3 i 4 nie używam, bo służą one do polerowania, a ja połysk uzyskuję za pomocą top coatu.

Paznokcie po wypolerowaniu

Lubię jak moje paznokcie maja dość kwadratowy kształt, nigdy nie podobały mi się tzw. migdałki, ale to już rzecz gustu. 

Kolejnym etapem jest usunięcie skórek wokół paznokci. Ja do tego celu używam płyn do usuwania skórek z miss sporty, ale myślę ze każdy płyn do tego celu również się nada. 

Miss sporty Tech Care Brush - płyn do usuwania skórek

Po prostu smaruję nim skórki, po chwili biorę patyczek z drzewa pomarańczowego bądź pilniczek do paznokci i usuwam je. Nie używam tego płynu za każdym razem jak maluje paznokcie, lecz raz na jakiś czas jak widzę ze moje skórki tego potrzebują. Po użyciu płynu znów myjemy ręce. Aby skórki utrzymać w dobrym stanie, za każdym razem gdy myję ręce to odsuwam je ręcznikiem. Mam też manie odsuwanie skórek moimi paznokciami, dzięki czemu nie mam z nimi zbytnio problemu. 

IsaDora - Second nail
Zanim przystąpimy do kolejnego kroku odtłuszczamy paznokcie, za pomocą wacika i zmywacza. 
Maluje paznokcie ulubionym lakierem bazowym, base coat. Ja mam akurat base coat z Essence. Pod lakier równie dobrze sprawdzi się jakaś odżywka. Przyznam się ze nie zawsze stosuje base coat, ale staram się ja stosować jeśli używam ciemnych kolorów bądź koloru czerwonego, który strasznie przebarwia płytkę na żółto.

Essence - nail art protecting base coat

Po nałożeniu base coatu czy odzywki przystępujemy do malowania paznokci wybranym kolorem. Pokrywamy paznokcie jedna cienką warstwą lakieru i czekamy aż wyschnie, po czym jeśli lakier tego wymaga ponawiamy czynność. 


Czas na drobne poprawki, jeśli jesteście początkujący na pewno przydatne będzie użycie pędzelka bądź patyczka kosmetycznego. Zamocz w zmywaczu i usuń niechciany lakier ze skórek.  

Na koniec aby mani wytrzymał nam długo używamy top coatu. Top coaty jakie mogę polecić to wszystkie z firmy JOKO, miałam ich naprawdę dużo. Mój najnowszy nabytek to utwardzacz z firmy Eveline 3 in 1, 60- sekundowy wysuszacz, utrwalacz i nabłyszczacz, muszę przyznać ze jest naprawdę godny polecenia.

Eveline, 3 in 1

Essence, Ultra Strong, nail hardener

JOKO, Super połysk

Na sam koniec kremujemy dłonie i cieszymy się nowym manicure. Jak widzicie zrobienie sobie manicure nie jest wcale trudne. Mam nadzieje ze skorzystacie z moich rad.

Pozdrawiam
efelinka

3 komentarze:

  1. Świetna notka ! :) Skórki jak marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. od Ciebie usłyszeć takie słowa to naprawdę uznanie :)

      Usuń
  2. Pewnie, że nie trudno! :) Ja nie zawsze poleruję płytkę, w sumie to bardzo rzadko mimo, że mam podłużne "bruzdy". Boję się, że za bardzo osłabię paznokcie i będą mi się częściej łamać. :/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...